Zumba

Zumbaohjaaja Elina Eskola

Zumba

Zumban on oma tanssilajinsa, jonka  tanssiaskeleet perustuvat väljästi erilaisiin latinotanssin askeliin.

Tunti koostuu intervallityyppisestä ohjelmasta, jossa osa liikkeistä tehdään nopealla, osa hitaammalla tempolla. Liikkeet kohdistuvat yksittäisten kehonosien sijasta koko vartaloon.

Zumba-tunnilla likkeitä ei harjoitella, eikä ohjaaja juuri etukäteen kerro liikkeistä, vaan tunnin idea on seurata ohjaajan käsimerkkejä ja tanssia mallin mukaan. Liikkeet toistuvat musiikin mukaan ja samoja perusliikkeitä käytetään tunnin aikan useaan kertaan.

Ensikertalaiselle zumban vauhti ja uudet liikkeet tuntuvat usein vaikeilta, mutta kannattaa mennä salin etuosaan, jotta näkee ohjaajan hyvin ja jotta voi seurata ohjaajaa hyvin.

Ohjaajana Elina Eskola